Fysiotherapie Nagele

M: 06-57621909
E: info@fysiotherapienagele.nl

Cranioscraaltherapie

Met Cst wordt het bindweefsel dieper in het lichaam behandeld. Bindweefsel is als een elastisch web, dat alles in het lichaam met elkaar verbindt, beschermt en ondersteunt. Het beweegt mee tijdens de bewegingen van het lichaam.
Spanning in het bindweefsel (blokkades) remmen deze bewegingen en kunnen pijn veroorzaken. Dit kan ontstaan door trauma, ziektes, medicijngebruik of mentale klachten. Soms is het niet duidelijk waardoor ze zijn ontstaan en wanneer het begonnen is.

Met Cst wordt een lichte druk met de handen gegeven, waardoor het bindweefsel ontspant. Hierdoor wordt het zelf genezend vermogen van het lichaam gestimuleerd en komt het lichaam weer in balans.
Cst heeft een positief effect op de organen, spieren, ruggenmerg en hersenvliezen, ademhaling en maag/darmstelsel. En daarmee heeft het ook een invloed op ons welzijn.

Cst is geschikt voor iedereen die niet lekker in zijn vel zit, of langdurige klachten heeft.

Cranio sacraaltherapie is een hele mooie aanvulling op fysiotherapie!

Je rijdt op de snelweg en van het ene op het andere moment sta je stil. File.
Een verkeersopstopping belemmert de doorstroming. Pas als de opstopping is opgelost, komt de verkeersstrook weer op gang.
Zo werkt het ook in ons lichaam. Zit er ergens een blokkade, dan stagneert de doorstroming en ontstaat er een file, met allerlei klachten tot gevolg.
Cst gaat die klachten effectief te lijf.

Indicaties kunnen zijn: